Istnieją trzy rodzaje organizacji: takie nad którymi wisi miecz Damoklesa, takie, które po kryzysie odradzają się niczym feniks z popiołów i takie, które po każdym uderzeniu stają się coraz silniejsze jak hydra. COVID-19 prześwietlił wiele biznesów, w tym szkoły językowe. Jak z tego trudnego okresu wyszło CJO EFFEKT?
Dwie głowy jak hydra
Podział na te trzy kategorie jednostek wprowadził Nassim Nicholas Taleb w swojej książce Antifragile: Things That Gain from Disorder. Co to jest antifragility? Po polsku to antykruchość. Jednostki i firmy, które pod wpływem problemów upadają określa się mianem fragile, czyli kruchych. Te firmy, które po każdym kryzysie odradzają się i wracają na dawne tory opisuje się jako resilient, czyli odporny lub wytrzymały. Są jak mityczny feniks, który płonie, a potem odradza się ze swoich popiołów. Jest jeszcze jeden rodzaj osób i organizacji: takie, które są antifragile czyli antykruche. Każdy kryzys i problem je wzmacnia i stają się coraz silniejsze. Są jak mitologiczna hydra. Za każdym razem kiedy odcinano jej głowę odrastała nie jedna, ale dwie! Każdy chciałby należeć do organizacji, która należy do tej ostatniej kategorii.
A jak z kryzysu wyszło CJO EFFEKT? Tak jak opisaliśmy w podsumowaniu roku 2019/2020, sytuacja z koronawirusem nas nie pokonała. Wobec tego czy we wrześniu odrodzimy się jak feniks? A może wkroczymy w nowy rok z conajmniej podwójną siłą? Czytaj dalej.
Nasza misja
Kiedy działalność firmy z dnia na dzień staje pod znakiem zapytania człowiek zaczyna się zastanawiać: po co to wszystko? Po tym jak uruchomiliśmy zajęcia wideokonferencyjne, mogłem poświęcić sporo czasu na zastanowienie się nad tożsamością i celem istnienia CJO EFFEKT. Rozmawiałem na ten temat z pracownikami i przeprowadzałem ankiety. Dokonaliśmy retrospekcji i introspekcji. I znaleźliśmy odpowiedź.
Cenimy komunikacje, która choć prosta, jest wartościowa i budująca oraz która nie tylko jest skuteczna, ale i głęboka. Dlatego naszą misją jest dać Tobie totalną swobodę i nieskrępowaną radość z mówienia językami.
Chcemy zawsze o tym pamiętać, a jaki element tożsamości firmy jest widoczny najczęściej, praktycznie cały czas? To logo! Dlatego zleciliśmy stworzenie nowego loga, które będzie wyrażało nasze wartości i nasz cel. Jak ono wygląda? O tym w następnym wpisie.
Dzielenie się radością ze swobodnej komunikacji
Udostępnianie wiedzy językowej oraz szerzenie współpracy i wzajemnego zrozumienia nie musi odbywać się tylko na kursach językowych. Dlatego uruchamiamy (lub reaktywujemy) nastepujące bezpłatne kanały komunikacyjne:
- Blog
- English Video School
- (tajemnica)
Blog. To pierwszy i najważniejszy sposób na dzielenia się wartościową treścią, tak jak opisaliśmy to w naszym pierwszym wpisie. Trzeba jednak szczerze przyznać, że kiedyś regularnie pisaliśmy artykuły na blogu, ale ostatnie trzy lata to prawdziwa posucha. Wystarczy spojrzeć na te statystyki:
- 2013: 21 wpisów
- 2014: 47 wpisów
- 2015: 31 wpisów
- 2016: 20 wpisów
- 2017: 24 wpisy
- 2018: 1 wpis
- 2019: 3 wpisy
- 2020: 2 wpisy (łącznie z tym)
Zmieniamy to! Od tego miesiąca będziemy regularnie publikować posty. Oprócz informacji z życia CJO EFFEKT znajdą się tu porady językowe, informacje kulturowe i wszystko to co pomoże skuteczniej i z większą motywacją uczyć się języków.
Profil na Instagramie. Inspirować i motywować to nasz cel obecności CJO EFFEKT na tym medium społecznościowym. Nasz profil działa od końca lipca 2020 i po kliknięciu tutaj możesz zobaczyć co już zdążyliśmy opublikować. Koniecznie zacznij nas obserwować!
Video English School. Nasza seria filmów na YouTube spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem (dziękujemy!). Chociaż COVID-19 zatrzymał kręcenie nowych odcinków, to już teraz zaczęliśmy pisać scenariusze do kolejnych części. Od października co 2 tygodnie będziecie mogli obejrzeć nowy odcinek. W każdym z nich znajdą się sposoby jak sobie poradzić w sytuacjach z życia codziennego. A już teraz możecie zasubskrybować nasz kanał:
Kliknij, aby zasubskrybować ⬆️
Obejrzyj jeden z odcinków: W kawiarni
Jest jeszcze jeden sposób, w jaki będziemy chcieli szerzyć wartościowe treści promujące wielojęzyczność, ale póki co to jeszcze jest tajemnica. Uchylimy jej rąbka pod koniec tego roku kalendarzowego.
Mocny fundament
Zanim przejdziemy do nowości językowych w tym roku szkolnym, chcemy przypomnieć o naszych dotychczasowych kursach, które podbiły serca klientów.
Dla najmłodszych. Dzieci w wieku od 3/4 do 6 lat mogą się uczyć na kursie NGL Little Ones. Za pomocą podręczników National Geographic Welcome to Our World maluchy uczą się poprzez zabawę, piosenki i prace plastyczne radosnego angielskiego! Tutaj możesz dowiedzieć się więcej.
Dla młodych odkrywców. Dzieci od 7 do 12 lat mogą jednocześnie poznawać świat i uczyć się angielskiego za pomocą kursu NGL Odkrywaj Świat. W tym roku korzystamy z jeszcze lepszych podręczników, ponieważ seria Our World (oczywiście z National Geographic Learning) doczekała się swojego ulepszonego, drugiego wydania. Dzięki nowościom w tej edycji zajęcia będą jeszcze atrakcyjniejsze, różnorodne i ciekawe. Kliknij po więcej szczegółów.
Dla ceniących spokój w szkole. Wprowadzony w ubiegłym roku kurs NGL Łatwa Szkoła okazał się oszałamiającym sukcesem. Uczniowie i rodzice, którym zależy na tym, aby dzieci w szkole się nie stresowały i miały dobre stopnie z angielskiego chwalą ten kurs za to, że jest świetnie skorelowany z programem nauczania w szkole publicznej. Przekonaj się o tym na tej stronie.
Dla młodych, którym buzia się nie zamyka (lub chcą, aby się nie zamykała). Nasz autorski kurs eFFekt ULTRA ma jeden cel: rozgadać nastolatki poprzez zasypanie ich frajdą i zabawą na zajęciach. Cały czas rozbudowywany i ulepszany kurs już od trzech lat sprawia, że młodzi zaczynają rozmawiać. Dostają się do wymarzonych szkół. Zobacz jak to wygląda tutaj.
Dla dorosłych, którzy chcą przejść na wyższy poziom. Kurs j. angielskiego dla dorosłych NGL Rezultaty zagościł w naszej szkole w II semestrze poprzedniego roku i okazał się strzałem w dziesiątkę dla osób, które chcą rozwijać angielski na wyższym poziomie. Program oparty na podręcznikach Outcomes od wydawnictwa National Geographic Learning łączy w sobie różnorodność tematów, pełne spektrum sprawności językowych i mnóstwo okazji do rozwoju mówienia. Wszyscy nasi lektorzy i kursanci, którzy z niego już skorzystali są wniebowzięci. Zobacz ofertę kursu od B1 do C1 tutaj.
Nowe przedsięwzięcia
Miło mi poinformować, że jesteśmy w trakcie przygotowywania trzech zupełnie nowych produktów:
- serii podręczników do nauki mówienia po angielsku dla dorosłych
- English Speaking Club, czyli kameralnych spotkań obfitujących w konwersacje po angielsku
- samodzielnych kursów językowych na platformie Strefa EFFEKTów
Już niedługo powiemy więcej o nowej serii podręczników oraz o English Speaking Club, a jeśli chodzi o naszą platformę do nauki języków obcych, to Strefa EFFEKTów zmieni albo raczej rozszerzy swój charakter. Została ona utworzona, aby wspierać naszych kursantów w nauce stacjonarnej. Ale dlaczego na tym poprzestać? Planujemy w tym roku szkolnym utworzyć szereg samodzielnych kursów online, aby umożliwić większej ilości osób uzupełnianie swoich umiejętności językowych. Dzięki temu będziemy mogli uczyć niszowych tematów i zagadnień, co byłoby niemożliwe przy zajęciach stacjonarnych.
Ciągły rozwój
Mocniejsi razem
Jak widać mamy ambitne plany na ten rok szkolny. Uda nam się je zacząć wdrażać, tylko jeśli będziemy działać wspólnie. Kiedy słucha się klientów i reaguje na ich potrzeby, można im pomóc zrealizować ich własne pragnienia i marzenia, a to daje nam prawdziwą radość.
Jestem pewien, że dzięki naszej pomocy - bez względu na to, czy korzystając z bezpłatnych zasobów czy płatnych szkoleń i usług - będziesz skuteczniej się komunikował i zaznasz prawdziwej wolności w tworzeniu nowych relacji.
A tak wracając do wstępu, jesteśmy bardziej jak feniks czy hydra? Odradzamy się czy idziemy do przodu z podwójną siłą? Napisz w komentarzu poniżej.